07.04.2014 06:25

1/2Maraton Praha - 5.4.2014 aneb lehká odbočka od ultra trailu

"Hej Misaku, za kolik tak das 1/2Maraton?"
"Hele ja nevim..."
"Hej tak to pojd ze srandy zkusit!"

No a tak jdeme na 1/2Maraton Praha - primo do jamy lvove pulmaratonske!
Kdyz uz asfalt, kdyz uz masovku, kdyz uz rychlobeh, tak proc ne zrovna ten nejvetsi v CR. Proste zkusime co to s nama udela a jak se nam to bude libit...

Priprava probehla klasicky idealne - dlouhe behy pres 50km v horach, nemoc, vystupy na Jested, vinko, krosy v lese...uznejte sami ze na rovinovy "kratky" asfaltovy beh to byl idealni treninkovy plan:) Takze je jasny, ze pokud neuvisime Kenany, tak za to muzou kopce:)))
Do Prahy jsem za Michalem dorazil uz v patek, abychom probrali strategii na zavod, vyzvedli si startovni cisla, pokecali o zivote a trochu poladili naladu na nadchazejici HV Jeseniky a L100. Vsechno se docela povedlo, sli jsme brzy spat s ocekavanim zitrka.

Rano jsme pobalili saky paky, nacpali do sebe vydatnou snidani a uz s jiskrickama v ocich jsme se presunuli "'krtkem":) az k Rudorfinu, kde byl cely cirkus roztazeny...
Vsechno uz tu bylo paradne nachystano a tak jsme s Michale zevlovali po arealku, prochazeli a zjistovali kde co je a vazne se pomalu zacinali tesit na zavod...Prisla nas jeste pozdravit Marketka a pak uz to slo raznaraz - vycurat, prevlect, pripnout start.cislo na hrud, ulozit baglik do uschovny, rozbehat, vycurat, napit, znovu vycurat (ze by nervozita nebo prostata?:) a uz jsme se nahrnuli do prirazenych sektoru pred startem. Posledni gelik, chvile koncertrace a jdem na to! Takrka idealni bezecke pocasi (lehce pod mrakem, cca 12st, nefouka), za zvuku Smetanovy Vltavy vybihame spolu s neuveritelnym davem 12.500 nadsenych bezcu! Doslova citim chveni v celem tele a jak tak koukam, tak nejsem sam. Lidi je kolem trati vazne kupa - vyskaji, fandi, piskaji a zenou tu masu kupředu a vlna energie nas tlaci dal od Rudolfina smerem k Narodnimu divadlu, Tancicimu domu a porad dal podel vody az za Nuselsky most.
Michal za to vzal a podle ocekavani mi zmizel v davu, ale ja jsem si jel svoje, abych nekde potupne nezhynul v krovi.
A tady se projevila asi jedina slabina na nasem celem zavode. Skromne jsme si nahlasili horsi ocekavany cas a tak jsme se dostali zhruba do pulky start.pole a to byla chyba. Takze zacal zavod jak v Pacmanovi - doprava, rychleji, doleva, vyhnout, zpomalit, proklouznout...a jeste davat bacha na koleje, obrubniky a blbe postaveneho fanouska...No a takhle to bylo snad az na 5km. Bylo jasne ze tohle sebere nejakou silu, ale jinak to neslo...proste dan zacatecnika...

Jinak se bezelo paradne, klasicke prvnackovske nadseni...jeste umocnene tim ze jsem porad predbihal..az mi to pripadalo podezrele - bud bezim tak dobře nebo jsme byli vazne utopeni vzadu:) Myslel jsem si na variantu c.1 a hrnul to dal. Na 7km mel byt nahran vzkaz od Michala na velkoplosne obrazovce (který jsme vyplnili den předem s Adidas hosteskou), ale nez jsem se vzpamatoval, tak jsem to prebehl a videl jsem prd...no snad tam nepsal nic zavazneho jako at pridam nebo tak:)
To uz jsem otaceli za zeleznicnim mostem u Smíchovského nadrazi, povzbudil jsem Michala a koukal jsem, ze zas tak za nim nezaostavam. To me docela povzbudilo a az na 10km jsem to palil co to dalo. Ale porad jsem se citil dobře, nohy sli, asfalt ještě nebolel, porad jsem hodne predbihal (co se to sakra deje?!) a az jsem byli zpet na Smetanove nabrezi a vraceli se kolem davu lidi zpet na Manesuv most. Marketka vriskala jak diva, takze jsem jen s usmevem zamaval a snazil se soustředit aby to slo i dále.


A zase pooorad dal kolem vody az k Libeskemu mostu. tam uz mel podle planu byt Kuba jako poslední moralni podpora a taky poslední občerstvovačka nez se vydame na posledních utrpnych 6km do cile. Ale to trochu předbíhám....
Na 13km jsem zacal lehce citit nohy a trochu upadajici tempo, tak jsem vytahl z kapsy trumf v podobe geliku, vdechl jsem ho, hned jsem zalitoval ze to neni cim zapit...ale s virou v prival energie jsem se do toho zase oprel. A hele Michal v dohledu! Prohodili jsem par slov, ale ja jsem byl nejak rozebehly, takze jsem se za chvili odtrhl a uz jsem vyhlizel Kubu, který slibil, ze se pokusi nam podat na občerstvovačce na 16km i piti a povzbudit stylem Tour de France - a dodrzel do chlapik jeden - uz krici, podava vodu, hecuje, bezi chvilku i se mnou a me nenapadlo nic jiného nez mu podekovat a...chrstnout mu ten kelímek s vodou do ksichtu:))) Proste me to v te vterine napadlo a ja to zkratka musel udelat - sorry Kubo! Zacal jsem se smat nejenom ja, ale i obsluha občerstvovačky a mistni pan Policie...a ja jsem pro samy kraviny skoro nestacil vzit další vodu abych se napil:) Ja proste tyhle věci u behu delat musim, doda mi to energii a zapomenu na chvili na ten desnej beh:))
Pak uz ale sranda prestala. Jak se říká, na 17km před vas postavi zed a je jen na vas, jestli se nenechate srazit a pobezite dal. No a ja ji tam fakt potkal. Nohy zacaly těžknout, do svěžího chlapika jsem uz mel dost, obcas jsem potkal lehce zvracejícího ci v krecich zlomeneho chlapika, poste nuda nuda sed sed:) A tak jsem jen zatnul zuby a sledoval jak pomalu ukrajuju kilometry - 18., 19. no a když jsem minul metu 20km na Cechove moste, vedel jsem ze uz to bude dobre. Dokonce hodne dobre. Vzal jsem nohy na ramena a uz jsem tusil ze by to pod 1:30 mohlo byt, dokonce snad i jeste kousek min (to se mi na startu ani nesnilo!). Poslední zatáčka doleva na Manesuv most, uprk přes nej, jedna mala zatáčka kolem Rudolfina a uz jsem v CILI! Nadseny a zaroven hodne rad, ze uz to mam za sebou!

Neuveritelne - cas 1:27:57 je pro me naprosto necekane maximum a jsem nadmiru spokojeny. Endorfiny se siri telem a nez se stacim otocit, tak je tu Michal, který dobehl snad  10 vterin za mnou (takze za to musel v zaveru poradne vzit finiser jeden). Oba v case pod 1:30 - ses pos....neeee???? Objímáme se, sdelujeme prekotne zážitky z trate, dostavame medaili, termofilii, piti, banan, pomeranc atd. a pomalu se soukáme prostorem pro dobihajici. Vsude je doslova citit nadseni, uleva, pozitivni vibrace, ale i vycerpani, chlad...proste spravny konec se vsim vsudy.

Ja jsem bohužel mel toho dne ještě nejake povinnosti v Liberci, takze jsem nemohl moc zevlovat a musel jsem se jit prevlect, abych stihl byt v Arene co nejdriv (dal jsem si tam pak ještě jednu smenu za barem do pulnoci...inu ultra den:) Skoda velika, protože bych strasne rad posedel, nasaval dal atmosféru, pokecali bychom s Michalem nad pivkem a nechal bych tak doznit tenhle krasny den. Inu snad priste....


FOTO:

https://www.runczech.com/cs/akce/1-2maraton-praha-2014/sportisimo-1-2maraton-praha-zive/index.shtml


WEB:

https://www.runczech.com/cs/akce/1-2maraton-praha-2014/sportisimo-1-2maraton-praha-zive/index.shtml

https://www.runczech.com/cs/vysledky/vysledky-2014/sportisimo-1-2maraton-praha/index.shtml


SLOVO NAKONEC:

Jak jsem jiz psal, když uz, tak uz. Kdyz uz asfalt, kdyz uz masovku, kdyz uz rychlobeh, tak 1/2 Maraton Praha.. A nemohli jsem si vybral lepe! Skvela organizace, mraky nadsenych lidi, cas nad ocekavani - proste jen sama pozitiva a socialni jistoty.

Před startem jsem si byl jisty, ze to bude jednorazova akce (jsem prece jen muz lesa a ultra vzdalenosti), ale musim priznat, ze to něco do sebe ma. Prijemne zpestreni ultra behu, nova inspirace, paradni atmosféra a kdy se vam povede se prohanet uprostřed silnice na Smetanove nabrezi co? A ten asfalt se taky vstreba...když to je jednou za uhersky rok, nebo ne?:) Misaku dekuju za opet prima společnost, KVETY se nesou na křídlech euforie a objevuji dalky nepoznane...kde jen se to zastavi?:)

A jak by řekl starej Homolka, lezic v lese na dece ve filmu Ecce Homo Homolka - "Clovece to je raj vid, to je zradlo. A ja ti něco reknu, kdyby bylo na me, ja bych to sem zanal ty lidi vsecky - a povine! A videla by jsi!"....pravil klasik. Co dodat....



—————

Zpět


Kontakt

ultraHonza