14.09.2013 20:25

Pouť do Santiaga de Compostela - září/říjen 2013

No tak jo. Jdeme. Konečně. Buen Camino:)

Tohle je taková malá předmluva. Normálně to nedělám, ale nějak mi to nedá, abych pár řádek nenapsal.....V pondělí 16.9.2013 vyrážím na mou první a velkou neznámou pouť do Santiaga de Compostela. Chci jít asi měsíc. Chci jít sám. Chci jít skrz Španělsko. Nevím jak se dostanu zpátky. Nevím co mě na cestě potká. Nevím co mám od cesty čekat. A nevím s čím se vrátím...jestli se teda vrátím....

No dost nových věcí pro mě koukám:) A kdo mě zná déle, tak asi kouká ještě víc:) Ale myslím si, že to je jenom přirozený tok věcí posledních měsíců...prostě jsem musel potkat lidi co to šli a vášnivě o cestě vyprávěli (ať už Verča, která cestu šla dokonce 4 měsíce! nebo Petr nebo Romča), prostě jsem se musel nadchnou pro věc, prostě to muselo přijít v etapě mého života, kde se všechno mění a kde "dosavadní hodnoty" ztrácejí smysl a nahrazují je jiné, čistší a pro mě hodnotnější priority života....Prostě to tak mělo být. Akorát kdyby mi to někdo před půl rokem řekl, tak bych mu dal pusu a odvedl ho spát, protože by byl nepochybně opilý:)

Takže vyrážíme - já, Bára, batoh a otevřené srdce a oči dokořán a necháme se unášet pozitivní energií tam, kam nás cesta zavede. Myslete na mě, protože já si nepochybně vzpomenu na vás, jelikož času na přemýšlení budu mít myslím dost a dost:)

BUEN CAMINO AMIGOS!

                                          ................ to be continued

 

Tak a jsme doma...

A teď co napsat, aby to dávalo smysl i lidem co Camino nešli. Je těžké to vysvětlit, je těžké to popsat, je třeba to zažít a poznat...ale pokusím se, snad to napíšu i trochu srozumitelně....

Strávil jsem krásný měsíc na cestě. Měl možnost a čas dlouze přemýšlet, měl jsem možnost mluvit se zajímavými lidmi z celého světa, měl jsem možnost poznat víc sám sebe, měl jsem možnost dělat tolik věcí, na které v "normálním" světě není čas.....byl to prostě a jednoduše pozitivní zážitek! Už během cesty mě napadaly myšlenky co a jak napíšu až se vrátím, ale bylo to vždy přebito a vymazáno následujícími zážitky. Nakonec jsem našel myslím velice výstižnou citaci v mém šikovném průvodci, tak se o ni s vámi podělím:

"Jestliže dříve hledali poutníci u hrobu apoštolova především spásu své duše, putuje moderní člověk hlavně proto, aby hledal a nacházel sám sebe. Svatojakubská cesta však není žádný všelék. Nejrůznější líčení zážitků mohou vzbuzovat klamná očekávání. Poutník se nevrací jako jiný člověk. Kdo se od této představy dokáže odpoutat a vydá se svou vlastní cestou, ten tuto pouť pravděpodovně absolovuje takovou jaká opravdu je - jako jedinečný, individuální zážitek. Jako cestu s výškami i hloubkami, která má neustále připravená různá překvapení a setkání s úžasnými lidmi, která zanechává intenzivní dojmy, jež však mohou začít působit až mnohem později, po návratu do každodeního života...."

A takové to myslím bylo...

Dost lidí se mě ptá na cestu, zážitky atd. a říká jak mi závidí, že by hned šli taky, ale......Dám vám jen jednu radu - BĚŽTE! Je to jednodušší, než si myslíte. Prostě se sbalte a jděte. Vezměte si volno nebo dokonce dejte výpověď v práci, která vás stejně nebaví a jděte! Věřím tomu, že se po dokončení poutě vrátíte jako klidnější, vyrovnanější člověk, který má srovnané myšlenky a ví alespoň trochu, co od života chce a co nechce....

A třeba se na cestě potkáme, protože mám takový lehký pocit, že toto nebylo moje poslední Camino:))

Nakonec chci poděkovat Báře! Asi to číst nebude:), ale i tak ji musím velice pochválit, jak celou cestu zvládla! Je to prostě super pejsek a super společník do jakékoliv situace....Nejenže zvládla fyzicky denně ušlapat cca 40km, jak v dešti, tak v horku, na kamenech, polních cestách i v horách, ale byla i super "icebreaker" při konverzacích s ostatními lidmi (a nejenom s dámami:), takže jsme měli o "barevnost" zážitků postaráno! A člověk, ač šel sám, nebyl vlastně nikdy sám....Už se těším na naše další dobrodružství....

 

A teď i nějaká ta statistika:

START: 17.9.2013 Saint Jean Pied de Port

CÍL: 10.10.2013 Santiago de Compostela

VZDÁLENOST: cca 800km pěšky

POČET PUCHÝŘŮ: 0

POČET NEOČEKÁVANÝCH A KRÁSNÝCH ZÁŽITKŮ: nekonečně mnoho:)

 

FOTO: jako již obykle na mých rajčatových stránkách:

https://ultrahonza.rajce.idnes.cz/Camino_de_Santiago_9-10_2013/

 

 

 

—————

Zpět


Kontakt

ultraHonza