31.07.2013 10:56

ALBÁNIE - Prokletije - 7/2013

VIVA ALBANIA!

Asi takto bych zhodnotil naši letošní "expedici" po krásách Albánie, ale hlavně přejití albánských Alp - Prokletije. Na takto "drsné" horské cestě jsem ještě nebyl a hleďme, už nic moc jiného nechci:)

Prostě nám to vyšlo komplet program - super cesta vlakem (30hodin uběhlo jak lusknutím prstu), bezvadná parta v sestavě - Janča (the boss), Honza, Adam, Hanča, Jarek, Petr alias prezident a já + Bára (horský pes/kamzík), nedotčené hory, báječní domorodci, počasí jako víno, nové netradiční zážitky, nové recepty na horské kuchtění, zajímavé životní příběhy a názory a ještě spousta dalšího...

 

Tady je jen pár postřehů, které mě na naší cestě napadly: 

- omlouvám se Korsice. Jestli jsem o ni řekl či napsal, že je to drsná ženská, tak beru zpět. V porovnání s Albánií je to něžná a pohodová princezna:) Teprve v Albánii jsem poznal, co to znamená být v drsných, ale zároveň krásných horách - neznačené cesty, bez ztezek, drsná příroda, fajnoví bačové, pití ze studánek, spolehnutí se jen na sebe a své kamarády....

- jenom blbec si může zabalit krosnu, aby tam měl 35kg. Ano, říkejte mi pan Blbec:) Už nikdy víc! Měl jsem pocit, že mě držel pár dní za nohu vodník a nechtěl se pustit:)

- potkat "mastňáky" je pro nás už tak vtipné, jako když potká normální turista pod Sněžkou lidi v džínách a kožené bundě:) Moc se nám to nelíbí, ale ostatně každý ať si cestuje jak uzná za vhodné....Mastňák = turista, který si nechá vš vynést oslem nebo se nechá dovézt na místo autem a jen kousek popojde...

- kdo si navečer někdy nesháněl místo, kde složí hlavu, neví jaká to je zábava a někdy dobrodrůžo:)

- spolupráce albánských "taxikářů" byla vážně úžasná...až tak, že jsme měli pocit, že my tam hrajeme vedlejší roli a oni si nás přehazují z jednoho vozu do druhého:) Ale fungovalo to bezvadně!

- tak "strašné" pláže jako v Černé Hoře jsem naživo ještě neviděl! Tak krásná místa, ale naprosto natřískaná turisty, kteří se tlačí v řadách jeden na druhého, profesionápně se opalují a chodí se koupat do vyhraněného moře...Jaký je rozdíl mezi stádem ovcí někde na planině a tímto??? takhle nějak si ve svých nočních můrách představuji Bibione v 90.letech:))

- jak všechno zvládla Bára, musím smeknout klobouk! zvládala všechno - vedra, ostré skály, těžký terén, ovčácké psy, celodenní pochody atd...je to prostě super horský pes!:))

- hodně věcí bylo na tomto tripu poprvé - třeba že se budu sprchovat ve vlaku, by mě taky nenapadlo:)

- někdy je lepší, když přijde rychlá bouřka a pročistí vzduch, než když je dlouho dusno a všichni se v tom jen plácají....jak v přírodě, tak i ve vztazích....

- Jani děkuji za ty poslední 3 dny. Takhle improvizačně fajnové dny jsem na cestách ještě nezažil:) A že jsme spolu napsali docela slušnou "příručku pro začínající homelessáky", to jsme teda napsali:) Už nám chvílema chyběla jen krabice a noviny a byli jsme komplet:)) Psa bezďáka jsme měli(Bára), vozík taky, sprcha v umyvadle či zahradním zavlažování taky proběhla, polehávání či nocování na dost netradičních místech taky bylo (betonové plácky, roh za supermarketem, parčík atd..), inu zvládli jsme toho dost:))

- nakonec děkuji celé naší partě. Bylo to s vámi prostě super a i když jsme každý jiný, dokázali jsem spolupracovat a skvěle si to užít! Doufám, že se ještě někdy uvidíme a projdeme se zase po jiných koutech světa....

 

TAKŽE URČITĚ NĚKDE NĚKDY AHOOOOOJ KAMARÁDI!

 

Tady jsou nějaká inspirativní fota:

https://ultrahonza.rajce.idnes.cz/ALBANIE_-_Prokletije_-_7_2013/

https://janousek1.rajce.idnes.cz/Albanie_2013/

 

 

—————

Zpět


Kontakt

ultraHonza