20.08.2013 18:48

Rakousko - běhání s KVĚTOU:)

Tentokrát to bude trochu jiné povídání......

Slovo dalo slovo a s Michalem jsme se po jedné běhací akci domluvili, že bychom někdy vyjeli do vyšších hor a něco tam poběhali. Nikdy jsme nebyli, tak to zkusíme. No a tak jsem se toho chytil, naplánoval termín, vybrali jsme nedaleké Rakousko, nalákali ještě biginera Kubu, Báře jsem sbalil granule a mohli jsme frčet:)

Vyjeli jsme v úterý odpoledne a přes Turnov (tam čekal Michal s jeho legendárníma židličkama a stolkem ze 70.let:) a Prahu (tak nás zase Kuba pohostil výbornou "slepicí" na paprice) jsme to nasměrovali na GrudlSee - první to naši destinaci. No hnedka za Prahou se nám do auta vloupal první šotek - Kuba nemá spacák a ručník:) Ale pohotovostí jeho bratra z Budějic byl zachráněn a jak to tak u zevlíků bývá, nakonec byl ještě lepší než ten jeho:)

V noci jsme dorazili na místo, zakempili u řeky nedaleko jezera, přerovnali auto a zalehli do spacáků, abychom byli ráno svěží a mohli atakovat vrcholky hor......A ráno nastal rutuál, který se vlastně opakoval všech pět dní: - krásné ráno za svitu sluníčka, rychlá koupel v ledové řece, snídaně šampionů (rozumějte vše od bábovky, ovesné kaše, fazolí, tuňáka až po ovoce), rozebraní trasy a taktiky nad mapou, převléknutí se do běžeckého, nabalení našich malobatůžků a pak už skoro celodenní výšlap/výběh na nějaký zajímavý vrcholek.....kochání se nádhernou přírodou, polehávání na alpských lukách, tvrdé výstupy těžkým terénem, nádherné traverzy, které jsme probíhali s úsměvem na tváři i v srdci, šílené seběhy dolů, pití ze studánek a potůčků, silná polévka na horské chatě - prostě den plný sportu a radosti z přírody a života.

Navečer jsme unavení skočili do jezera, rozložili naše nádobíčko a uvařili nějakou dobrotu (aniž bychom se domlouvali, tak jsme měli podobně víceméně vegetariánská jídla - takže jsme si lahodili a ochutnávali zajímavé výtvory), popili něco málo z našeho mobilního baru (a že jsme byli sakra dobře zásobení:), rozebali trochu život, pofilisofovali jsme trochu, zahráli karty - prostě jsme si užívali krásný večer po krásném dni. Večer padli do spacáků a ráno se probouzeli rozlámaní, ale natěšení na další den....

No a tak se to opakovalo každý den - akorát jsme vždy vymysleli jinou lokalitu, takže každý den byl plný překvapení a nových zážitků - krásný to kraj kolem jere Grundl a Hallstatt, okolí Dachsteinu a Tottes Gebirge. Kluci si jeden den vylezli jednu malou ferratku (no byla to Seewand Klettersteig D/E - víc asi nemusím dodávat:) - my to s Bárou oběhli kolem a počkali jsme je s nadšeným povzbuzováním nahoře....prostě jsme prožívali krásné dny.....

Nevím čím to je, žili jsme hodně spartansky, ale svědčilo nám to tak, jako někomu pětihvězdičkový hotel na Seychelách. Ta prostota, čistá krása přírody, bezvadní přátelé kolem, můj pejsek vesele skotačící kolem nás, ranní a večerní koupání ve studené vodě, lehké a přitom velmi dobré jídlo uvařené v ešusu, tvrdá "práce" v horských výstupech a sestupech - prostě jsme si lebedili a nechtěli jsme nakonec ani domů. Myslím, že jsem našel další rozměr "dovolené" a věřím, že ji budeme brzy opakovat. Nejenom mě, ale i klukům, kteří byli v letních velehorách takto poprvé, svitili oči energií a nadšením - a to je prostě to, co každý myslím hledá!

Takže moc díku týmu KVĚTY - s vámi pojedu kdykoliv kamkoliv zase kamarádi! A doufám že to bude brzy!

FOTO + VIDEO:

- jako již klasicky jsem postnul nějaká fota na: